Kontakt oss

Nyheter

5 millioner GB mobildata forsvinner årlig på Innlandet

Hver dag taper folk fra Innlandet mer enn 14 000 gigabyte de egentlig har betalt for, og mer enn hver fjerde innbygger vet ikke engang om det.

For

den

Sjef i Vipps mobil, Elisabeth Haug.
A N N O N S E

– Mange har feil abonnement, sier Elisabeth Haug, sjef i nyoppstartede Vipps mobil i en pressemelding.

Vi betaler for mer data enn vi ender opp med å bruke, og den ubrukte dataen går tilbake til mobiloperatøren.

Ubrukt data
Det er litt som å ende opp med for mange bonger etter å ha vært på festival.

– Du betaler for noe du ikke får brukt opp, forklarer Elisabeth Haug, som nå har lyst til å ordne opp i mobildata-floken.

En misforståelse
Haug i Vipps mobil mener at uttrykket «data rollover» er en av grunnene til at innbyggerne i Innlandet mister mobildata de har betalt for.

En fersk undersøkelse avslører en vanlig misforståelse.

Ubrukt data
«Data rollover» betyr at ubrukt data blir med over til neste måned.

Problemet er at mer enn hver fjerde innlending tror det gjelder all ubrukt data fra tidligere.

Men det gjelder kun ubrukt data fra forrige måned eller med andre begrensninger.

På lufta fredag

06.00 God morgen Toten med Alexander
09.00 Totenmagasinet med Alexander
11.00 Musikkønsket
12.00 Variert musikk
14.00 Hallo Toten med Alexander
18.00 Damelaget med Angelina og Jorid
19.00 Platebaren med Øystein
20.00 Variert musikk

Se hele oversikten her

Populært