Denne saken er fra 1. september 2024 og innholdet kan derfor være utdatert.
Den 1. september 2024 ble BankID på mobil permanent slått av.
Denne løsningen, som baserte seg på SIM-kortet i mobilen, ble ansett som sårbar for hacking.
Over de siste to årene har derfor 3,5 millioner nordmenn byttet til BankID-appen, som nå er den eneste digitale autentiseringsmetoden tilgjengelig, skriver NRK.
























