tirsdag, juni 16, 2026

LOKALNYTT

42 prosent i Innlandet ønsker å legge ned fylkeskommunen

Denne saken er fra 12. november 2024 og innholdet kan derfor være utdatert.

En meningsmåling utført av flere aviser viser at 42 prosent av innbyggerne i Innlandet ønsker å avvikle fylkeskommunen.

36 prosent vil beholde den, mens 22 prosent er usikre.

Motstanderne mener beslutningene heller bør tas på kommunalt eller statlig nivå, skriver NRK Innlandet.

Flere lokale nyheter

Denne nettsiden bruker informasjonskapsler. Ved å fortsette å bruke denne siden godtar du vår bruk av informasjonskapsler.