Siden den ble lansert i 2003 har «Koppen» til Circle K Norge blitt brukt anslagsvis 29,7 millioner ganger i Oppland-området.
Hvert år siden 2003 har Koppen-kundene til Circle K Norge og forløperen Statoil fylt ubegrenset med kaffe og andre varme drikker ved alle selskapets stasjoner i Norge.
I anledning 20-årsjubileet har Jeanette Amara, som er kategorileder for mat og kaffe, funnet fram kalkulator og regneark.
– Nasjonalt har Koppen blitt brukt på våre stasjoner om lag 350 millioner ganger siden lanseringen i 2003. Det sier noe om hvor vellykket dette tilbudet har utviklet seg til å bli, forteller hun.
Kaffeelskere i Oppland-området har fylt Koppen 29,7 millioner ganger i løpet av 20 år, ifølge Amaras beregning.
Kverner 24 tonn kaffebønner i Oppland
Årlig kverner Circle K-stasjoner i Oppland om lag 24 tonn med kaffebønner. I tillegg kommer kakao, te og annen varm drikke.
– Koppen har blitt vårt mest berømte produkt, sier Jeanette Amara i en pressemelding til Radio Toten.
Hun forteller at Koppen er en populær julegave, og at de fleste stasjonene merker en sterk pågang særlig de siste dagene før julaften.