Nå som løsningen har blitt rullet ut hos stadig flere butikker og brukersteder, er det én ting flere setter spørsmålstegn ved; hvorfor må jeg trykke OK for å bekrefte kjøpet?
– Det er dessverre et krav at vi som har kortbaserte lojalitetsprogrammer må be kundene våre godkjenne endelig sum når de tæpper kortet – selv om summen er lavere enn fullpris.
Det forteller Calle Hägg, PR- og kommunikasjonssjef i REMA 1000 til Dinero.no
Et irritasjonsmoment
– Det er et lite irritasjonsmoment vi gjerne skulle vært foruten, men det er likevel raskere og enklere enn å bruke chip og kode. Heldigvis er norske kunder kjappe med å tilpasse seg nye løsninger, medgir han ifølge en pressemelding.
Også kommunikasjonsrådgiver i Kiwi, Nora Mile Helgesen, melder om det samme for sine tæppende Trumf-medlemmer.
I løpet av det siste året har antall kontaktløse transaksjoner økt med 460 prosent.